منتظر دیدن روی ماهت...

گلایه

1393/3/7 12:03
نویسنده : هستی
518 بازدید
اشتراک گذاری

سلام امروز چهارشنبه 7 خرداد ماهه و من منتظر ورود به ماه هفتم بارداری هستم. این روزا یه چیزایی بدجوری آزارم می ده گفتم بیام درددل کنم شاید سبک بشم. البته شاید به نظر بعضی ها این حرفا مسخره باشه اما دوست دارم بگم تا فکرش تو ذهنم تموم بشه. راستش این روزا خیلی حساس شدم و نسبت به هر چیز کوچیکی سریع عکس العمل نشون می دم. از روزی که فهمیدم نی نیم دختره افکار فمینیستیم هم اود کرده و فکر می کنم باید شدیدا از دختر بودن دخترم دفاع کنم. بعضی ها تا می شنون بچه دختره سریع تبریک می گن و اظهار می کنن امروزه روز دختر داشتن نعمته. بعضی ها هم بعد از عرض تبریک، از سختی های داشتن دختر و مسئولیت هایی که متوجه آدم می شه می گن و این حرفا حال من و به هم می زنه. راستش حتی از اونایی که تعریف و تمجید می کنن بدم میاد آخه این حس بهم دست می ده که چون شک دارن هی می خوان خودشون و طرف مقابلشون رو توجیه کنن که آره به خدا این دختر بودنه خوبه. نمی دونم چرا این مردم نمی خوان یه فدم هم که شده از عقب افتادگی در بیان. حالا مردا طوری رفتار کنن که آدم فکر کنه زن یعنی جنس دوم ، آدم می گه دست مریزاد هوای خودشون و دارن ولی آدم حالش از بعضی زنا به هم می خوره که خودشون تو سر خودشون می زنن. من این حرفا رو با شوهرم هم مطرح می کنم و اون مدام بهم می گه چرا خودت و درگیر چیزای بی خود می کنی مهم اینه که ما عاشق دخترمونیم و مهم نیست دیگران چی می گن و چی فکر می کنن. نمی دونم شاید من زیاد حساس شدم یا شاید برای افکار دیگران زیاد از حد ارزش قائل می شم. خونواده ی شوهرم دختر ندارن و در واقع دختر من اولین دختر این خوانوادست. با اینکه شدیدا اظهار می کنن عاشق دخترن اما تو رفتارشون سایه روشن های زیادی از افکار مردسالارشون پیداست. این افکار خیلی آزارم می ده. متاسفانه بعضی چیزا تو تار و پود جامعه ی ما رسوخ کرده و هیچ کاریش هم نمی شه کرد. از تبعیض حتی به شکل مخفیش متنفرم. از اینکه حتی بعضی جاها تو دینمون هم تبعیض و تفاوت وجود داره و همین مساله بعضی ها رو بیش از پیش گستاخ می کنه ناراحت می شم و گلایه می کنم. تو جامعه ی جهان سومی ما داشتن پسر باعث حس داشتن قدرته و این مساله خود به خود این جنس رو خواستنی تر کرده. ای کاش روزی بیاد که این افکار جای خودش و به عقل و شعور بده و انسان ها به واسطه ی جنسیتشون محک نخورن. دخترم، من و بابایی عاشقتیم عاشقتیم و عاشقتیم. تو عزیزترینی برای ما. 

 

پسندها (5)

نظرات (5)

مامان حلما طلا
7 خرداد 93 12:22
سلام. فقط توحساس نیستی دوست خوبم منم همین افکاروداشتمودارم. دخترعمه من دوماه بعدازمن زایمان کردوبچش پسربود.همون دخترعمه ای که هزارسال تلاش کنه نه خودش ونه شوهرش نمی تونن ازلحاظ خانواده وفرهنگ وموقعیت اجتماعی به مابرسن الان واسه من پشت چشم نازک می کنه که بچه من پسره وهی پسرم پسرم می کنه ومدام می گه پسرخوبه پسرکلاس داره وحال منو بااین جملش به هم میزنه.اما من سرخاک مادربزرگم بودکه ازته دلم به خاطراین که دختردارم خداروشکرکردم وقتی دید داییم وزن داییم یه گوشه واستادن مثل غریبه هاومامانموخاله هام دارن خودشونو واسه مامانشون می کشن. تمام مدت مریضیشم جمعش کردن.دختریعنی همه کس پدرومادر.اینوفقط منوتوکه دخترداریم می فهمیم واقعا عزیزم. واقعا درسته. به قول شوهرم آدم که دختر داره دنیا و آخرتش آباده. الهی خدا برامون حفظشون کنه.
زهرا
7 خرداد 93 16:21
مبارکت باشه هستی جون....دخترررررررر برکت خونه اس انشاالله برکت زندیگتون زیادتر بشه آره عزیزم اصلا دیگران مهم نیستن....مگه حالا که دختر دارشدین خدایی نکرده بچه رو نمیخوای؟؟فرقی نداره،دیگران مهم نیستن،تازه اگه پسرم میشد یه جور دیگه حرف میزدن بیخیال باش و فقط با دختر حال کن عزیزم اومدم وب دختر گل پیامم تایید کردی.....ندیدی آره گلم دیدم ممنونم. خواستم برای خاله زهرا خودمو لوس کنم. واقعا خانمی همین طوره. اصلا من و شوهرم از اول عاشق دختر بودیم و هستیم.
mozhgan
7 خرداد 93 18:16
سلام هستی جون.حرفای دیگران اصلا اهمیت نداره و کاملا بی مورد و بی اهمیت اند. شما همیشه باید خدا رو شاکر باشین که از نعمت فرزند داشتن بهره مندی و قدره این گوهره با ارزش رو بدونی اگه بخوای به حرف دیگران اهمیت بدی یعنی اجازه دادی واسه زندگیت دیگران تصمیم بگیرند پس محکم باش و عاشقانه زندگی کن.دوست دارم هم خودتو هم نی نی خوشگلت رو. قربونت بشم خانمی. منم دوست دارم.
مامان آینده
8 خرداد 93 9:21
عزیزم زیاد اهمیت نده چه دخترش چه پسرش هر دو تاج سر پدر و مادر هستند جدای انتظارها تا آمدنشان ، زحمتی که برای بزرگ شدنشون می کشی همه یکسانه اصل تربیت درسته که انشاالله زیر سایه امام زمان (عج) دخترتون زهرایی باشه واقعا همینطوره. ایشالا عزیزم
پرتو
13 خرداد 93 17:13
عزیزم اصلا به این حرفها اهمیت نده متاسفانه تا زیاده دهانهای باز و بی منطق ، مهم سلامت این فرشتست و بعدشم شما مهمین که پدر و مادرشین بقیه رو بی خیال بزار اینقدر بگن تا .... مواظب خودت و فرشتت باش دوستم مرسی عزیزم.